luni, 22 februarie 2010

Dormi de Mihai Eminescu

De ce te temi? au nu esti tu cu mine?
Las- ploaia doar sa bata in feresti
Las- vantul trist prin arbori sa suspine,
Fii linistita tu! Cu mine esti.

Ce te-ai sculat si te uiti in podele?
Uimita pari si pari a astepta.
Nu poti vedea cu ochii printre ele
Vrei sa-ti aduci aminte de ceva?

Lasa-te-n perini eu iti voi da pace.
Dormi tu si lasa sa raman destept.
Pe cand citesc, intotdeauna-mi place,
Din cand in cand sa cat la tine drept.

Sa vad cum dormi... sa te admir cu drag...
Cu gura abia deschisa-ncet respiri,
De pe condei eu man-atunci retrag.
Patrunde pacea tristele-mi gandiri.

Frumoasa esti... o prea frumoasa fata.
Ca marmura de alba-i a ta fata.
Imi vine sa alerg la tine-ndata
S-astfel cum dormi sa te cuprind in brata.

Dar te-ai trezit... pacat! si nu ma-ndur.
Dormi linistit c-un brat pe dupa cap.
Din cand in cand cu ochiul eu te fur,
Din cand in cand din mana cartea scap.

Si-s fericit... Pulseaza lunga vreme
In orologi cu pasii uniformi...
De ce te temi? Cu mine nu te teme!
De nu te culci, te culc cu sila... Dormi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu